kryssning i helgen.

Halloj!
Idag kom vi hem från kryssningen. Var faktiskt ganska kul, för det mesta. :)
Vi firade mamma på fredagen, genom att ge lite presenter och så först ute på däck. Sjöng, drack och åt nötter (y) Haha. Sen utforskade jag båten lite, och på kvällen åt vi middagsbuffé (jag säger bara två ord: HEMGJORDA KÖTTBULLAR!!<3) o efter det var det bara att börja festa! eehheh..
Linda tvingade upp mig på dansgolvet, för mamma, Lotta, Carina, Farmor, Mormor, Mattias, Alex, Linus o Maud stod och dansa, så jag tänkte "okej då", så gick vi upp där till dom. Och ja, då kom ju  Omar... Haha, en 20 årig grabb, från Sverige. Fast ja, han va typ turk. "Du har snygga ögon!" (tänk att han säger det på turksvenska) HAHAH, jaja... HAHA, och farmor spana in hans kompis ;) xD Ja juste! Mamma fick gå upp på scenen, för det var en kille som fyllde år som skulle gå upp, men han va inte där, så typ fråga hon som jobba där om de fanns nån annan som fyllde år, o ja, då ropa vi typ ;) Mamma tyckte det var pinsamt :D Alla där inne reste sig och sjöng för henne. Och så hon fick champagne. :p
Lördagen började med frukostbuffé (HEMGJORDA KÖTTBULLAR!!<3), sen kom vi fram till Lettland. Då gick vi av båten och gick till gamla stan i Riga. Vi gick runt och tittade, tog något att dricka o hade det mysigt.. Eller aa. typ. Rätt lame, men whatever ;)
Vi gick på nån marknad med, men det sög. Fanns ingenting bra alls :p Så gick vi tillbaka lite, och satte oss på ett ställe och skulle äta. Haha, när vi skulle beställa såg vi att vi hade hamnat på en sushirestaurang! :p Men det fanns pizza o soppor, så mamma o farmor tog nån kall soppa, o pappa, jag, Fredda o Mattias pizza. :p Först satt vi och vänta i typ en timme, sen kommer serivören och säger att det kommer ta ytterligare 20 min för pizzorna, så då fick vi nån japansk soppa o lite bröd i väntans tider.. Sen kom maten, det var grymt gott! :D Jag tog en salamipizza.
När vi hade ätit klart gick vi tillbaka till båten.
Till middag åt några på buffén och några åt på restaurang. Gissa vad jag åt? Jo... HEMGJORDA KÖTTBULLAR!!<3  haha, sån tönt jag är! :)
På kvällen satt jag mest i karaokebaren, haha, det var kul att titta på alla som sjöng. T.o.m jag sjöng! :o Men med mamma & Lotta (mammas jobbarkompis) ^^
Sen gick jag runt o titta lite på båten, o träffa på två andra killar, typ 17 år från Dalarna.. Fast, trukar -.- Haha.. Men sen fråga dom om vi skulle gå ut, "visst" sa jag, och så tryckte han ena så att hissen skulle komma, men så kom jag på mig själv.. Ut på däck helt själv med 2 killar jag inte känner? Nej tack.
Jag tittade på klockan o sa att jag bara skulle gå och hämta pengar. Då sa dom att dom väntar där vid hissen, o då sa jag att jag skulle komma om tio minuter. - YEAH RIGHT!
Gick till till karaokebaren istället o satt där med Fredde, Jonas o Linda. :)
Vid ett gick vi och la oss, jag var så himla trött! :p Dock somnade jag runt 3 ändå.. -.-
Idag åt jag först frukost (HEMGJORDA KÖTTBULLAR!!<3), sen gick jag o packa ihop det sista i hytten, sen var vi framme i Sverige! :D Vi gick av båten, tog en taxi till tekniska o sen åkte vi buss hem.
Var så himla skönt att komma hem, få ligga i sin egna säng! :D
Jag har bara legat o segat i sängen o suttit här lite. Men ska käka nu!

CIAO!


Kommentarer
Postat av: Karro

Haha! Så rätt av dig att dissa killarna vid hissen, haha.. Undra hur länge dom stod där och väntade :P

2009-08-05 @ 12:58:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback