åland med tha gäng!

Okej, jag kanske ska ta och skriva lite om Åland? :)
Jag, Amanda, Amanda o Johanna samlades hemma hos Linnéa på lördagskvällen runt klockan sex. Där packade vi ihop det sista o så, sedan drog vi iväg med mopparna till Ålandsfärgan. :) Jag o AK, som fick gå på som vanligt folk, eftersom vi inte körde moppe, gick på båten utan att behöva visa upp biljetten. Haha, vi blev ganska förvånade. :p Jaja. På båten gjorde vi väl inget speciellt, vi åt mackor, var i taxfreen o spelade! AJ & AK vann över 30 kr. ;) Haha.
Väl framme på Åland började våran moppetur till Linnéas stuga. Inget speciellt hände, förutom AJs moppeklot då..
Som tur var gjorde hon inte illa sig så mycket. När vi kom fram till stugan satt vi o åt chips o myste lite. Eftersom vi alla var ganska trötta bäddade vi iordning sängarna o gick o la oss ganska tidigt, runt ett kanske?
   Lördag. Sofie o Elina åkte till Åland med 10-färgan, så de kom vid 13 lokal tid. Eftersom de inte visste vart stugan låg så åkte Linnéa o mötte upp dem. Medan hon var borta spelade vi andra kort, tecken och slå. AJ o jag var i samma team, o ja.. Nästa gång kanske vi ska ta ett bättre tecken, don't you think? ;) Haha, men kul var det! När Sofie, Elina o Linnéa kom hem igen åkte vi o hämtade vatten, gick o titta lite runt stugan o sen efter ett tag åkte vi iväg o badade. På stranden spelade vi även volleyboll, det var kul, dock var Jimmy gaaanska jobbig! :o Jimmy var en en liten unge som började hänga med oss. En DRYG liten unge.. Som senare kom att hälla vatten på mig, bara så där ändå? Jaja..
Vi hoppade i vattnet o tog en massa kort, sedan fikade vi o lyssnade på musik. Det var myspys!
 Efter ett tag var vi tvugna o åka hem, för vi ville börja på med käket! :) Vi skulle grilla kött o ha potatisgratän o grönsaker till. Och ja, till att börja med hade vi inget kol, så vi skulle gå o plocka kottar, men vi hittade lite kol hos Linnéas granne, så vi snodde lite, men plockade lite kottar med. :p Jag o Linnéa fick även några stötar av stängslet, det var en.. kul känsla. Haha, o för det andra så hade vi ingen tändvätska! Vi försökte att lägga ner toalettpapper, o hälla på en massa sprit, men det funkade inte så bra. Då kom vi på den smarta idén att Linnéas mormor kanske hade tändvätska, så Linnéa åkte iväg till henne, o hon hade det, så när Linnéa kom tillbaka igen hällde vi på lite o det började brinna! YAAHOO! :D
Middagen blev väldigt lyckad, det var jättegott! :) Efter maten underhöll vi oss med att spela kort. Senare på kvällen åkte vi till stranden igen, där vi grillade korv, tog kort, näckade, åt korv o hade det myspys, igen. :)
Ni tjejer är verkligen bäst! Jag hade så himla kul, o jag älskar er så mycket!<3
Efter att jag o Linnéa hade kastat macka med de två korvarna som blev kvar åkte vi hem till stugan igen, där vi fortsatte med kortspelet, o efter ett tag gick vi o la oss. :)
   Söndag. Vi gick upp ganska tidigt för att hinna med frukost o städningen o sånt. Innan vi åkte till båten svängde vi in till Linnéas mormor o hälsade på. Där fick vi fika, mums, o sen titta vi på hönsen! :D hihi!
Sedan åkte vi vidare till båten, o den här gången utan någon moppeklot. :) Medan vi väntade på båten köpte några glass, o så satt vi o chilla vid mopparna. Jag o AK gick på båten som bilpassagerare, o vi behövde inte visa biljetten den här gången heller?! :o :p
Jaja, på båten satt vi uppe på däck o solade o spelade kort. Vi hann även med att spela lite, o äta mat. Sedan var tyvärr våran resa slut. :(
Eftersom mina päron hade åkt Ålandsbåten samtidigt som oss så åkte jag o AK bil hem. Det var grymt skönt att slippa den stora tunga väskan på ryggen, som vi fått ha när vi åkte moppe. :p

Jag har säkert missat massa saker nu, men, ni kan ju kommentera de isåfall? :p Haha. Jaja, jag har i alla fall haft grymt kul, o jag hoppas ni andra också har haft det! :)


- Ni kan ju komma ut o titta i alla fall.
- När vi kissar?!

- Thihhihih!
- Vad gör du?
- Jag kissar!

- Jag har ett myggbett i röven! Det kliar i röven!!

Kommentarer
Postat av: Matte ... ofc??

Du glömde skriva att ni är SÄMST :)

2009-08-05 @ 18:51:33
Postat av: JP

Mattias, du ska ha spööö! Asså hatar myggor!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback