Gröna luuuund!

Shuubree!
Tänkte skriva om igår.. Så, enjoy!

Dagen började med att jag gick upp,
klädde på mig, åt frukost och åkte till Hallsta.
Sedan gick jag hem till Jansson, var där kanske 5-10 min,
sen gick vi till busshållplatsen,
hoppade på bussen när den kom och så åkte vi till Stockholm.
Och vilka bra platser vi fick då! PÅ GOLVET. Woho!
Bussen var redan full, men då ska en klass från Gottsta åka med, så ja..
Då blev bussen ännu mer full! :p

Men i Rimbo hoppade Gottstabarnen av, och böt buss,
och då följde jag och Jansson med dom ;p
Liksom, sitta på ett golv eller i bekväma säten...?

I stockholm tog vi tunnelbanan till Östermalm och så gick vi till Skansen.
Var där någon timme, jag och några flicks  fick fikade.. :)
Sen gick vi till Gröna lund, och åkte karuseller hela daaaagen! :D
Synd att det var regningt och så, men det var ändå ganska skönt,
för det var inte så mycket folk, så man slapp köa så mycket. :)
 Åkte nya insane, och ja.. Inget jag skulle köa för ;p
Den var så himla snabb, man hann knappt uppfatta att man hade börjat åkt!
 Haha nej men, jag blev besviken, trodde den skulle vara roligare.
Sedan provade jag på att åka frittfall och gå spökhuset,
något jag inte gjort tidigare på Gröna lund. :)

Sedan vid åtta åkte jag, Jansson, Linnéa, Sofie, Bagger och Julia hem.
Vi fick springa lite för att hinna, fast, vi hann ju inte med den bussen vi tänkt åka med,
 men det gick ganska bra ändå, fram till Danderyd.
Vi missa bussen som gick direkt till Hallsta,
men då kunde vi ju fortfarande åka till Norrtälje, och sen Hallsta..
Men iaf, när vi skulle hoppa på bussen till Norrtälje, så fick vi inte åka med!
 För vi skulle betala med telefonen, det tar typ max en halv minut,
men det fick vi inte göra på bussen, så vi var tvugna att gå av, och så åker bussjäveln iväg!
 Och liksom, 20-30 sekunder hade han väl kunnat vänta?
Det brukar man få för nästan alla andra busschaufförer,
och man brukar få stå kvar på bussen framme vid han/hon, men nej nej..
Så vi fick ta nästa buss..
Haha, åh, Jansson lacka totalt! ^^
 Men, tillslut kom vi hem till Hallsta, vi halv 11. Då var jag riktigt trött!
Jag tog en snabbdusch när jag kom hem, för jag var så kall om föttera,
för dom var genomblöta, och hade varit det nästan hela dagen.
Det var skönt! Sedan gick jag och la mig, och somnade nästan dirket. ;p


Men jag hade iaf väldigt kul!
Förutom att busschauffören hade pms..
Haha.

ciao!

Kommentarer
Postat av: fanny

sv: okej, tråkigt . passa på och anmäl din grymma blogg tioll veckans blogg tävlingen inne hos mig, jag tar ut finalisterna på fredag D:


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback